Hoppa till innehåll

Kontorsstädning Stockholm -viktigt att tänka på för trivsel på jobbet

kontorsstädning Stockholm

Fokusområden kontorsstädning Stockholm

Det är primärt tre områden som är viktiga när du väljer leverantör för kontorsstädning Stockholm. Undersök dessa områden lite extra för att du ska få en kontorsstädning av hög kvalitet:
– En stor del av syftet med städning är för många att det bidrar till trivsel på jobbet och att det ska kännas fräscht i lokalerna. Det gynnar en trivsam arbetsmiljö och ger en trevligare arbetsdag för medarbetarna.
– Generellt är städningen också ett bra sätt att förebygga smittspridning på jobbet, detta är särskilt aktuellt i dessa tider. Det kan vara en god idé att öka frekvensen på städningen något om ni planerar att börja arbeta på plats igen under hösten.
– En välkomnande miljö för kunder som besöker er är en annan fördel, speciellt viktigt är ju första intrycket när en potentiell kund kliver in i era lokaler. Detta utgör en viktig del av potentiella kunders helhetsupplevelse av ditt företag.

Kortfattat, de tre viktigaste faktorerna att titta extra på: trivsel, förebygga smitta och ett bra första intryck för dina besökare. Och kom ihåg att ett välstädat kontor verkligen kan öka trivseln!

ett bra första intryck

Åtgärder som vi har vidtagit för våra kunders säkerhet

I dessa tider är framförallt behovet stort att kunna känna sig säker på sin arbetsplats. Det blir en del av trivseln både för medarbetare och besökare. Vi har därför en del nya och men även redan befintliga rutiner som vi alltid följer när vi genomför kontorsstädning hos kund.

För att du inte ska känna oro för smittspridning i samband med att vi genomför städning har vi vidtagit följande åtgärder:

  • Vi tar inte i hand med kunder, utan hälsar på avstånd.
  • All vår personal har fått genomgång i smittriskminimering.
  • Våra medarbetare tvättar och desinficerar händer mellan möten med kunder, samt desinficerar nycklar, verktyg och liknande.
  • Vi använder plasthandskar och såklart är alla trasor och moppar nytvättade i hög temperatur.
  • Våra dammsugare och moppskaft torkas av med desinfektionsservetter efter varje städtillfälle.
  • Vi genomför möten med fler än 5 deltagare digitalt.
  • Våra riktlinjer om att inte arbeta med symptom är strikta. Detta underlättas av den slopade karensdagen samt korttidspermitteringen som trädde i kraft 16/3-20.
  • Vår checklistan för städningar är utökad. Utan kostnad för våra kunder använder vi oss av desinfektionsmedel på ytor som är särskilt utsatta för viruset. Som t ex dörrhandtag, lysknappar och andra ytor man ofta rör med händerna.
  • Vi tillhandahåller transport för våra anställda så att de kan undvika att åka kommunalt
kontorsstädning Stockholm trivsel

Välj en proaktiv leverantör för din kontorsstädning

Vi hjälper företag med kontorsstädning Stockholm. För oss är det viktigt att vara en partner till våra kunder och att du ska känna dig väl omhändertagen. Därför vill vi gärna ha möjlighet att lära känna dig och ditt företag. Det hjälper oss vara proaktiva och hela tiden ligga steget före. Våra kunder får ofta förslag på åtgärder från oss innan de själva sett att det behövs. Det här är en sak som är mycket uppskattat bland våra befintliga kunder. Den vanligaste återkopplingen vi får för efter genomförd städning är att vi ger ett toppenbemötande, är snabba, flexibla och serviceminded. Vi lämnar kontaktuppgifter till våra referenser vid förfrågan.

Vi erbjuder såklart nöjd kund garanti och det är tydligt i avtalet med oss vad som ingår i kontorsstädningen.

För att du ska känna dig extra välkommen som ny kund hos oss erbjuder vi dig 10 % rabatt på din första faktura. Kontakta oss idag för ett första samtal så att vi kan få lära känna dig lite mer och kunna skapa en bild av hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

Den här hemsidan tillämpar cookies. När du fortsätter använda sidan så godkänner du vår användning av cookies.   Personuppgifter och cookies