FAQ

Här kan du läsa vanliga frågor och svar

Om du är intresserad av att bli kund hos oss så bokar vi ett kostnadsfritt kundbesök, digitalt eller IRL.  Detta gör du genom att kontakta oss via telefon 08-121 322 00, eller gå till kontakta oss och fyll  i formuläret. Vi kontaktar dig inom kort för att bestämma tid och datum för  kundbesök

Städmaterial förses av oss på Solution of Quality. Kund står för förbrukningsmaterial. 

SOFQ är certifierade enligt ISO9001 och ISO14001. Här kan du läsa vår kvalitet- och miljöledningspolicy.

Vi är ansvarsförsäkrade hos Moderna Försäkringar på upp till 10 miljoner.

Ni anmäler skadan till vårt ärendehanteringssystem eller kontaktar oss på 08-121 322 00.

RUT-avdraget gäller för privatpersoner som anlitar oss. Avdrag kan göras för halva arbetskostnaden och upp till 75.000 kronor per år (per vuxen i hushållet). Mer information om både ROT och RUT hittar du på Skatteverkets webbsida.

Ja, vi strävar efter kontinuitet och försöker skicka samma person varje gång. Vi har dock andra duktiga medarbetare som kan hoppa in om det skulle behövas t.ex. om arbetare som jobbar hos dig är sjuk eller är på semester, eller om du vill byta datum.

Ja, lokalvårdaren kommer jobba den veckodag du väljer, men även här försöker vi att anpassa oss efter dina önskemål.

Du betalar mot faktura som ställs ut månaden efter att tjänsten utförts om det inte gäller engångsuppdrag som avtalas individuellt hur det ska betalas. Du kan betala på olika sätt – faktura pdf via e-post (kostnadsfritt), och pappersfaktura (35 kr/faktura).

Recensioner på Google
5/5