ÅTERVINNING
Återvinning utifrån era behov, alltid med fokus på hållbarhet och miljö. Vi utgår från varje kunds unika situation och skapar skräddarsydda lösningar. Kontakta oss idag för en kostnadsfri behovsgenomgång.
Här kan du läsa mer om våra tjänster inom avfall och återvinning. Utifrån era behov kan du antingen beställa enskilda tjänster eller lägga ihop flera i ett skräddarsytt paket. Ditt företags behov styr och vi hjälper er med rekommendationer utifrån vår erfarenhet inom området.
Vi utgår från kraven som ställs på oss i vår certifiering ISO14001 för att kunna hjäpa er med återvinning på ett hållbart och miljövänligt sätt.
Återvinning
Vi är stolta över vår certifiering inom miljö - ISO14001. Detta innebär att vi ständigt arbetar med förbättringar och har stort fokus på hållbarhet och miljö.
Återvinning är en central del inom hållbarhetsarbete. Vi hjälper er med allt från återvinningskärl till sophämtning, möjlighet till sortering och miljöstationer.
Vilka är era behov?
Vi genomför en kostnadsfri behovsgenomgång för att kunna anpassa vårt erbjudande efter era behov.
ÅTERVINNING FÖR KONTOR
När vi får förtroendet att ta hand om återvinningen på ert kontor utgår vi från era behov. Vi börjar med att besöka er för att få mer kunskap om er och behoven ni har. Tillsammans går vi igenom hur ofta ni behöver hämtning, vilken typ av avfall det gäller samt om ni behöver kärl. Vi lägger upp en plan för återvinningen tillsammans med er. Om ni beställer schemalagd hämtning så erbjuder vi ett fördelaktiga pris, jämfört med avropsbeställningar vid behov. När ni anlitar oss kan ni vara trygga med att det inte tillkommer några dolda avgifter för t ex sortering eller framkörning.
ÅTERVINNING FÖR FASTIGHETER
För kommersiella fastigheter tar vi hand om avfallet från det gemensamma återvinningsrummet. Med löpande avtal får ni bästa möjliga pris. Vi erbjuder ett fast månadspris oberoende av mängden avfall och vi justerar antalet tömningar efter säsong. Självklart tar vi ansvar för att återvinningsrummet är rent och tömt, samt att vi förser kärlen med tydliga skyltar.
SEKRETESSÅTERVINNING
Våra underleverantörer har lång erfarenhet av sekretessåtervinning. När ni skriver avtal med oss förser vi er med låsta kärl så att ni kan återvinna känsligt material. Bland våra kunder återfinns flera av landets största företag, vilket gör att vi är måna att säkerställa att ingen information kommer på villovägar i hanteringen.
HÄMTNING AV AVFALL OCH SKRÄP
Ska du flytta, tömma ett förråd eller behöver bli av med annat löst avfall erbjuder vi dig hjälp med engångstömningar. Detta gäller t ex:
- tömning av förråd eller lager
- kärl för engångstömning i samband med personalfester, stora konferenser eller liknande
- hantering av gamla pärmar och papper som ni vill rensa bort.
Har ni behov av att bli av med möbler så tillser vi att dessa i första hand skänks till välgörenhetsorganisationer eller liknande.
MILJÖSTATIONER
Du har möjlighet att samla ditt avfall i två typer av återvinningskärl. Utan extra kostnad erbjuder vi praktiska standardkärl, men för dig som vill möblera ditt kontor med stil finns mer designade alternativ. Våra vita standardkärl ingår alltid i priset och levereras i flera olika storlekar. De är diskreta, tåliga och tydligt markerade med vad som ska sorteras i varje.
Vi arbetar med tjänster inom återvinning i hela Stockholmsområdet. Ni får förslag på en lösning utifrån era behov i offerten. Kontakta oss idag så går vi igenom er situation och behov.
FAQ
Här kan du läsa vanliga frågor och svar
Om du är intresserad av att bli kund hos oss så bokar vi ett kostnadsfritt kundbesök, digitalt eller IRL. Detta gör du genom att kontakta oss via telefon 08-121 322 00, eller gå till kontakta oss och fyll i formuläret. Vi kontaktar dig inom kort för att bestämma tid och datum för kundbesök
Städmaterial förses av oss på Solution of Quality. Kund står för förbrukningsmaterial.
SOFQ är certifierade enligt ISO9001 och ISO14001. Här kan du läsa vår kvalitet- och miljöledningspolicy.
Vi är ansvarsförsäkrade hos Moderna Försäkringar på upp till 10 miljoner.
Ni anmäler skadan till vårt ärendehanteringssystem eller kontaktar oss på 08-121 322 00.
Ja, lokalvårdaren kommer jobba den veckodag du väljer, men även här försöker vi att anpassa oss efter dina önskemål.
Du betalar mot faktura som ställs ut månaden efter att tjänsten utförts om det inte gäller engångsuppdrag som avtalas individuellt hur det ska betalas. Du kan betala på olika sätt – faktura pdf via e-post (kostnadsfritt), och pappersfaktura (35 kr/faktura).
Den är 3 månader.
Vi har mer än 10 års erfarenhet inom städning och Facility Management, vår strävan är ett ömsesidigt partnerskap med våra kunder. När vi förstår era behov kan vi ligga steget före och proaktivt föreslå åtgärder som passar just er. Första steget är att vi tillsammans gör en behovsgenomgång.